Zambia Weekly Publishes Articles on Political Rhetoric

Zambia Weekly is a magazine published in Zambia and is geared towards the Zambian audience. The magazine carries information on local events, new technology innovations, new products, and offers entertainment and reviews of cultural events, games, sports and news. Zambia weekly subscription is a convenient way for internet users in Zambia to get news about their country. It provides some of the most up to date information and includes entertainment tips, reviews of restaurants, new travel destinations and blogs by experts. There are several ways to subscribe to the magazine including online, print, and direct mail services.

Zambia weekly was started in 2005 by the Zambian Observatory and Environmental Monitoring Network as a means to increase public awareness about issues related to the environment. It was launched with an aim to build a community spirit among citizens and bring them closer to nature. The magazine covers topics that directly affect the populace including animal rights, conservation, environment, human rights, indigenous rights and local economies. The magazine claims to inform, educate, and entertain its subscribers through in-depth research, interviews with experts and reports on certain events. Most of its articles can be accessed online, while others are reportedly delivered to its subscribers in the form of reports or pamphlets.

According to some reports, the Z Zambia weekly gave a very strong platform to the Zambian opposition at the national level by publishing articles written by opposition leaders, opposition spokespersons, and members of the press. Some of these articles were allegedly controversial and caused much controversy within the Zambian society. According to the newspaper, the July 2013 issue contained articles by prominent Zambian opposition leader, Kumba Akompa. These articles included criticisms of the mining sector and alleged irregularities within the Zamtel diamond mine, which is run by South Korean company Samsung CCCL.

There were claims that some of the articles suggested that the Zambian government was ignoring the recommendations of the Zambia watchdog. On July 10, however, the Zambian government released statements that it had received the Z Zambia weekly report and that the complaints leveled against the mining company were unfounded. The statement also added that the government was reviewing the allegations within that report and would take appropriate actions once the review was complete. However, on August 10, the Zambian watchdog published another report citing witnesses who claimed that a mining accident near Lake Kariba occurred in 2009, which prompted an action by the Zambian government to shut down the mine. It was also reported that in this incident, one worker was severely injured.

Another aspect included in the July and August 2017 Z Zambia weekly reports that is said to be an attempt to distract the public from the scandals within the mines and mining sectors in Zambia is a comparison of the Zambian diamond industry to that of South Africa. The article refers to a report that supposedly showed that there was a 20% increase in Zambia’s diamonds in the last six months. According to this report, the fake news outlet added that it was not selling any diamonds at that point in time, and that none had been set for sale since then. Both the Zambian government and the fake news outlet later indicated that the figures stated in their reports were incorrect. This case is yet another example of the Zambia government and fake-news outlets distorting information, and this time, they have chosen to make it very factual.

Another instance that is being discussed in the Z Zambia accurate news service’s page is that of the alleged torture of opposition figure GRC President Luzolo Lessa Bambi. The alleged torture took place when Lessa was present at a meeting with the heads of mining companies in the region, and he was reportedly tortured. There are reports that this took place at the Hotel Intercontinental in Lusaka, Zambia, where Bambi was staying.

As mentioned above, this is but one example of how the Zambian government has attempted to play media at its advantage. On the one hand, it says that the new 2018 requirements for mining in Zambia will hurt the country’s economy and cause many people to lose employment. On the other hand, it simultaneously commits to creating a risk arrest list to ensnare those who might become opposition figures in the future. If the Zambian government truly cares about the interests of its people and the wealth of its citizens, it will release the remaining directors of mines that have signed the safety agreement and stop using the word “torture” to describe these activities. This commitment is one of the many reasons why the Zambia weekly published articles that question the integrity of the Zambian government.

The Zambia weekly offers an online expression that discusses the Zambian police’s ability to tackle security threats. This includes information on the formation of the National Security Commission (NSC), which is led by General Cebuano. The commission was formed to counter alleged abuses against human rights defenders in Zambia. However, the Zambian government recently used the media to accuse the opposition of trying to dismantle the NSC and called on the international community to help mediate. In doing so, the government was seeking support from the international community to prevent criticism from coming from human rights defenders, journalists, and opposition leader Luzila Mamborezo. International support has been critical in ensuring that the NSC is able to effectively protect human rights in Zambia.